نهاد گواهی دهنده آزمونگر راویان مدیریت

ArmCert

پشتیبانی

1 عکس

اطلاعیه سازمان ملی استاندارد ایران در خصوص استفاده از ظروف پلاستیکی شفاف

بیست و یک تیر ۱۳۹۵

به گزارش دفتر روابط عمومی و ارتباطات بین الملل ، با توجه به اهمیت بسته بندی مواد غذایی مانند آب آشامیدنی ، آب معدنی ، فرآورده های لبنی (دوغ ) ، روغن ، آبلیمو و ... در ظروف مختلف از جمله ظروف پلاستیکی شفاف با نام پلی اتیلن ترفتالات یا همان پِت (PET) است . از هموطنان درخواست می شود  با توجه به اهمیت نحوه نگهداری مواد غذایی بسته بندی شده در این ظروف ، به نکات ذیل توجه فرمایید.

 

حتماً در هنگام خرید مواد غذایی بسته بندی شده ، به شرایط نگهداری نوشته شده بر روی برچسب محصول دقت شود . چون حفظ کیفیت مواد غذایی بسته بندی شده در این ظروف با رعایت  شرایط نگهداری نوشته شده بر روی برچسب محصول امکان پذیر است.

 

مواد غذایی بسته بندی شده ، باید در جای خشک و خنک و دور از تابش مستقیم نور آفتاب نگهداری شوند و از قرار دادن این مواد غذایی بیرون از مغازه ، کنار پیاده روها و زیر نور آفتاب پرهیز شود .

 

آب آشامیدنی و آب معدنی بسته بندی شده  نباید در دمای فریزر (دمای زیر صفر درجه)  قرار داد و از یخ زدگی آب در این ظروف باید پرهیز شود .

 

از خرید آب لیمو ترش  که در  ظروف پت  رنگی بسته بندی شده باشند ، پرهیز شود ، چون عرضه در ظروف رنگی ممنوع است.

 

فرآورده های لبنی مانند دوغ که در این ظروف بسته بندی می شوند را حتماً باید در یخچال و دور از تابش نور مستقیم آفتاب نگهداری کرد.

 

شرایط حمل و نقل فرآورده های لبنی مانند دوغ که به صورت نگهداری در یخچال است ، باید توسط توزیع کنندگان این فرآورده رعایت شود و فروشندگان نیز باید تا زمان فروش ، آن را در یخچال نگهداری نموده و از قراردادن آن در بیرون از مغازه و در معرض تابش نور مستقیم آفتاب خودداری نمایند .

 

چنانچه در نشانه گذاری محصول عبارت نگه داری در یخچال درج شده باشد، باید از خرید و مصرف محصولاتی که در یخچال نگه داری نشده باشند، اکیدا خودداری نمائید.براساس این گزارش ، به هنگام خرید مواد غذایی بسته بندی شده در ظروف پلاستیکی شفاف ، به تاریخ تولید و انقضای محصول ، نحوه نگهداری ذکر شده بر روی برچسب محصول ،  اطمینان از عدم نشت و باز نبودن درب محصول ، اطمینان از سالم بودن مشخصات ظاهری محصول و وجود علامت استاندارد ایران که برای اعتبار سنجی آن می توان کد 10 رقمی ذیل آن را به سامانه 10001517  پیامک کرد ، توجه شود.

با ما تماس بگیرید

معرفی شرکت ArmCert شرکت آزمونگر راویان مدیریت با نام اختصاری آرم سرت - ArmCert به شماره ثبت 446580 همکار چندین نهاد گواهی دهنده (CB – Certification Body) و نهاد مطلع (NB-Notified Body) در زمینه صدور گواهینامه از جمله گواهینامه های بین المللی ایزو (ISO) برای سیستم های مدیریت، گواهینامه های محصولات غذایی و نشان CE می باشد از جمله: سیستم های مدیریت کیفیت – ایزو ISO 9001 زیست محیطی – ایزو ISO 14001 ایمنی و بهداشت شغل – ISO 45001 و HSE، ایمنی مواد غذایی – ایزو ISO 22000 و HACCP و FSSC22000 امنیت اطلاعات – ایزو ISO 27001 انرژی – ایزو ISO 50001 شرکت آرم سرت – ArmCert ارائه دهنده خدمات آموزشی و صدور گواهینامه آموزشی تحت اعتبار نهادهای گواهی دهنده بین المللی می باشد.

تماس با ما

  • تهران فرمانیه خ عسگریان یاس پلاک 12 واحد 4
  • تلفن : 91002754-021
  • فکس : 91002754-021
طراحی و توسعه سایت توسط ساناتک

تمامی حقوق برای این وبسایت محفوظ می باشد